15 mei 2008

Denk niet aan de toekomst

Ik had me voorgenomen om vandaag niet verder te denken dan vandaag. Geen elektronische post op te halen. Geen telefoon op te nemen. Me onder te dompelen in mijn werk. Hier en nu te zijn. Opstaan, douchen, ontbijten. En daar ging het bijna mis.
Ik ontbijt al jaren op dezelfde manier, zaterdagen uitgezonderd. Een kopje thee, een bakje yoghurt met vers fruit. Ik heb daarbij zo mijn voorkeuren. Banaan alleen in combinatie met grapefruit. Kiwi met appel. Mango met appel. Ananas solo. Druiven kunnen ook maar dan niet in de yoghurt. Aarbeien of bessen alleen in het seizoen. Op zaterdag een croissantje met kaas en een eitje erbij. Vandaag is een donderdag. Thee en yoghurt. Er was nog een restje ananas in de koelkast. Ik pakte een schilmesje uit de la. Het had een groen handvat. Op het handvat stond “future”. Toekomst. Geen idee waarom, maar het stond er. Aan beide zijden. En op het lemmet aan één kant.

Geen opmerkingen: